lördag 1 januari 2011

Optimistiska reflektioner.



Varje nyår kommer med ett obeskrivligt "tryck" att nu ska det förändras, det ska bantas, det ska brytas invanda mönster och ny skall införas!! Så även hos mig men jag känner att de två senaste åren inneburit reflektioner och att se med andra ögon hur livet är. Det har faktiskt varit enbart bra att få se vad man åstadkommit och VEM man är! Summan av kardemumman är att det jävliga som hänt i ens liv (läs mitt liv) har stärkt mig och jag går optimistisk vidare på min livsväg!! Att sedan få ha maken med sig får  väl ses som en ynnest!?!?  Självklart har mycket ja, om inte allt speciellt sedan februari förra året, när vi blev godkända som adoptivpäron, handlat om Knoddan! Men det har aldrig sviktat någonsin, att en dag kommer hon och vi blir tre eller fem om man räknar in Kurt och Blacky!

Nu är det den 13 januari som gäller då Knoddans team kommer och kollar in oss. Vi ska börja fixa rummet denna vecka. Så jag ska leta tapeter denna vecka och jag hoppas det går fort fixa till rummet. Ett problem som infinner sig är att vi har ganska litet och trångt så vi kan inte tömma rummet, utan måste ta det lite pö om pö!! Vi har dragit ut på att fixa rummet jag har varit lite rädd att ha ett rum som väntar och står tomt..... Men jag känner optimism att det blir denna Knodda som jag förälskat mig i men men man vet inte, framtiden är oviss. Men om jag laddar dagen med positivitet så kommer inte besvikelsen förrän imorgon!!

Inga kommentarer: