torsdag 3 februari 2011

Back on track!?!?!

Jag på Biotopia i Uppsala där jag upptäcker omvälvande nyheter!!!

Jaha, nu är man tillbaka i Hullet, inte så kul egentligen! Borta bra hemma bäst sägs det och i mitt fall blir det komplicerat då hemma inte är här utan där!! Som alltid är det en ganska tröttsam resa hem då man måste ta tåget lika länge som man satt på flyget dvs två och en halv timme. Jag gjorde inte så mycket när vi kommit hem plockade upp ur väskan och längtade tillbaka...

På onsdag begav vi oss tillsammans med Janice till Doncaster och det möte vi skulle ha med Knoddans team. Det var fostermammorna de två hon haft, socialarbetare, kvinna från BVC ja alla som varit i kontakt med henne. Det var trevligt och upplyftande då alla var trevliga och man fick god macka hahaha!! Sedan bäst var väl att vi fick se en DVD med henne!! Hon är sååå söt och jag bara kände att nej nu åker jag och hämtar henne!! Men det är lite kvar den 25 feb ska vi träffa hennes läkare och den fjärde mars ska vi till panelen vilket betyder att de godkänner oss som adoptivföräldrar. Efter det mötet tar det sju dagar tills introduktionen kan börja. Det känns i alla fall som det är på gång på allvar nu för i slutet av mars bör hon kommit hit hemma till mamma och pappa!!!

Det var lite kul igår då det även var folk från Doncasters adopteam med och all presenterade sig så ofta då det kom en ny person in i rummet. De sa sitt namn och jobbtitel till slut sa jag att, efter bara presenterat mig som Sophie hela tiden att jag också ville ha en titel så jag sa and I am Sophie, Mum-to-be!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj Sophie, mum-to-be!

Välkommen tillbaka till bloggen! Jag antar att du passat på att äta en del svensk mat och lekt mycket med Jack. Dock har jag saknat dina dagliga inlägg under din Sverigevistelse. Vad kul att få se bilder på det lilla flickebarnet, hon såg ut att vara en glad liten tjej.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Jag skickar lite mer bilder och s[ via email. Ha det gott

Anonym sa...

I am Sophie, Mum-to-be! Det var mycket bra, Trååå det eller ej?

sophie sa...

Ja visst var det hehehe ibland får man till det!!