torsdag 17 februari 2011

Leksakslåda till Knoddan!

I dag har jag klätt om en låda vi hade, det är väl en "puff" då man kan sitta på den. Norman hade den från sina föräldrar och jag har klätt om den en gång tidigare. Sedan stod den bortglömd i sovrummet. Men jag har tänkt fixa en liten leksakslåda till Knoddan och då tänkte jag på denna. Fast den behövdes fräschas upp lite. Jag var och kollade tyg men det kändes dyrt så då kom jag på jag hade en duk som en gång fått av syster yster! Den var i fin bomull från INDISKA men för stor för vårat matbord. Nu fick den klä lådan och det är tillräckligt tyg kvar att sy en gardinkappa till Knoddans rum! Så jag tror det kommer bli fint! Den är större än vad bilden visar och jag tycker det blev både snyggt och härligt svenskt nu!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den blir perfekt till lilla Knoddan! Bra jobbat!

/Trångsundsbon

sophie sa...

Tack den blev fin tycker jag med!!