torsdag 24 februari 2011

Våren kommer....

I dag var det riktigt varmt 13 grader och sol men i skuggan var det ännu lite kallt. Men det verkar som våren försöker titta fram! Fast en del människor verkar ha tagit det bokstavligen och klätt på sig shorts, linne och bara ben!! Men jag behåller min vinterstövlar och vinterjacka kvar i hallen ett tag till. I dag hade jag dock min tunnare jacka.

Imorgon ska vi åter till Doncaster och träffa en barnläkare, Knoddan var på en allmän undersökning igår och vi ska nu höra hur det gick. Det verkar som dessa barn som ska ut i adoption undersöks mer än andra. Ibland har det dock hänt att folk sagt nej till ett barn när de t ex fått veta det har en allergi eller något allvarligare det är ju inte klokt!! Vi vet redan nu att Knoddan nog kommer behöva glasögon då pappan och hans släkt har dålig syn. Men glasögon har ju Norman och jag har haft det är väl ingeting, skulle aldrig kunna "tack" nej till ett barn. Vi kände tidigt att det barn som presenters för oss blir det , vi kommer inte välja och vraka! Nu blev det ju några där vi inte valdes men det var ju för Knoddan letade efter oss!! Vi var på en kurs och där var ett ungt par de sa att de redan tackat nej till tre barn!

Nu vill jag ha vår och så vill jag HA Knoddan här snart!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glasögon är det många barn och vuxna som har, det är helt ok att ha det.

Glasögon har jag också, såna man får när man blir äldre, läsglasögon alltså...

Tackar ett par nej till tre barn bör de nog fundera på om de verkligen vill ha barn. Det kan trots allt bli komplikationer även om kvinnan bär barnet och föder det själv. Exempelvis syrebrist vid förlossningen och barnet kan få en grav hjärnskada.

Knoddan kommer få det bra hos dig och Norman som accepterar människor för vad dem är.

sophie sa...

Jag har svårt förstå att man går igenom denna jobbiga process för att tacka nej till de barn som man "erbjuds". Innan man får förslag har man ju sagt lite önskemål, vi sa helst så ung som möjligt helst flicka. Men vi var hela tiden medvetna att de kanske fick vi ändra på.

Vi sa alltid vi vill ha ett barn som behöver oss!!