fredag 18 februari 2011

Rag and bone!!!!

I dag är jag inne för vi har en ny micro på väg vår gammla dog härom dagen. Så jag passar på att tvätta lite ska även lyssna lite på en cdbok jag har. Jag började lyssna på den i går och den var väldigt bra, det är en bok av Leif GW Persson. Jag började lyssna på den när jag klädde puffen/lådan igår. I övrigt är jag seg och inte lust göra något ska dock Wiia lite.

Här i england kommer ibland en rag and bone man förbi, de samlar saker du inte vill ha!! Det började nog för över 100 år sedan då de verkligen samlade på rag and bone numera vill de mest ha metall. De säljer sedan vidare det och jag tycker det är en bra ide, de tar mitt skräp och recyklar!! Så nu står vår gammla micro ute och väntar på dem. De brukar komma några gånger i veckan man hör dem skrika ...Rag and Bone..Rag and Bone.... Ibland kommer de med häst och vagn som på den gammla goda tiden ibland med liten lastbil!

Här är ett klipp jag hitta på youtube!!

Inga kommentarer: