måndag 14 februari 2011

Ett år äldre och vilket år!!

 Jaha, då är man ett äldre och det känns toppen för varför sörja att åren går!?! Gårdagen blev en mycket stillsam födelsedag var ensam fram till klockan 14 då kom maken hem cyklande. Fick en massa fina kort, telefonsamtal och presenter, tack för det!! Av maken fick jag en fin silver ring med en rosa glittrig sten, jättesöt!

I dag var jag åter tillbaka i hemmafruns roll tvättade, städade och rensade en massa, bort med papper som bara ligger och saker som inte används. Känner det måste göras för snart kommer ju Knoddan flytta hem! Ja, det känns toppen veta att för varje dag är vi närmare tills hon kommer. Jag måste ibland flytta Knoddan bak i huvudet för om jag skulle sitta och tänka på henne hela tiden, då skulle jag bli galen av längtan!! DVDn vi fick har jag sett flera gånger och jag har nu hennes bild på dataskärmen så varje dag ser jag henne le mot mig....men än kan jag inte ge henne en puss!! Men jag säger varje dag Hej Hjärtat till henne!!

Härom dagen fundrade jag på hur lustigt om det är rätt ord, det känns att JUST denna lilla Knodda blir vår för det känns SÅ naturligt och riktigt att det skulle bli hon... hon är redan min liksom!!!  Allt numera rör sig runt henne vilket det ska göra tycker jag. Vi har skaffat barnstol då vi inte är gjorda av pengar försöker vi hitta saker second hand . Barnstolen kommer från en resturang där Norman jobbar som gått i KK så stol hit, tack för det! Den blev gratis först hade någon annan tänkt ta den men när de såg det var bilar på den ville de inte ha den . Även om Knoddan är en tjej kan hon väl sitta i en barnstol med bilar på!??!

Vi har en vagn som också kommer från Normans jobb det är helt otroligt att folk bara dumpar sina gammla när de köpt en ny. Denna vi har nu är helt felfri som ny!! Sedan ska vi köpa en spjälsäng från en kollega till Norman. Hon ska sova i samma sorts säng som hon sover i nu men jag vill få henne i vanlig säng så fort vi kan. Jag tycker hon är lite stor för spjälsäng. Vi trodde hon kanske skulle komma med säng och så men det gör hon inte. Det ska bli ett spännade år i år!!!

Inga kommentarer: