lördag 19 februari 2011

Strapatser i ösregn!

För några dagar sen fick jag en avi om ett paket posten försökt leverera men då jag inte var hemma får man åka till post depo i utkanten av stan. Som tur är ligger det på vår busslinje in till stan. Norman började jobbet klockan 10 så jag åkte med honom men när vi väntade på bussen undrade jag om jag valt rätt dag för att ge mig ut!! Det ösregnade, blåste och var mörkt som kvällen!! Norman sa han kunde hämta paketet men det tyckte jag var lite taskigt be honom om det. Så när bussen kom åkte vi in men jag blev glad  när Norman sa han skulle följa med. Det tar inte många minuter från där man går av. Det var hemskt regnet piskade ner.

När jag fick paketet var det en jättelåda!! Jag hade med mig en kasse men den var för liten så jag var glad maken erbjöd sig bära den. Vi tog bussen in till city även om man kan gå via gammla stan. Fast jag  skulle också lämna igen en sportsbh jag köpt som inte var bra annars hade jag åkt raka vägen hem!!. Sedan gick maken med mig till Heron (mataffär) för jag ville köpa lite gott till ikväll. Norman jobbar till 22 så det ska bli relaxing i soffan med lite god mat. Jag köpte också lite profitaroles mmmmmmm!!!!


Sedan kom jag hem då hade vi åkt härifrån vid 8.15 och jag var hemma 9.30!! Det var spännade öppna paketet för jag hade köpt 15 plagg på Ebay, en del nytt och en del beg men billigt billigt. Jag var nöjd med allt men en del var lite för stort så det ska jag sälja igen på Ebay!! Jag passade på att städa badrummet plocka lite på övervåningen. Men nu ska jag ha en skön relaxande lördag!!

Inga kommentarer: