lördag 9 april 2011

Barnvagn och kökshandukar!!

Hauck Viper Stroller in RedDenna tjusiga barnvagn har vi nu köpt till Knoddan!! Vi har ju den gamla från fostermamman då det var viktigt Knoddan kände trygghet när hon kom hit, att det ska vara så lite förändraingar som möjligt. Det är ju en sådan enorm förändring byta miljö och flytta hem till mamma och pappa!! Vi hade varit på jakt länge efter en ny jag hade lite krav, ville ha "mysig" känsla när man sitter/ligger och så ville jag den skulle vara stabil och redig samt ordentligt handtag inte två "krokar" att hålla i utan en hel ja vad säger man "båge" att hålla i. Sedan färger mm var inte så viktigt men jag tycker denna är snygg det är också mina två favortifärger!! Hjulen verkar också rediga vilket bådar gott. Den ska levereras innan den 20 april så det ska bli kul att se Knoddans min när hon ser sin nya vagn. Vi kollade efter begagnade vagnar men så tänkte vi, va 17 Knoddan är värd en ny fin "okörd" vagn för Knoddan är värd det!!

Knoddans förkylning verkar vara av det lite lättare slagit lite hosta och rinnig näsa hon är lite bättre än igår. Men fortfarande lite hängig och sover nu liten nap på soffan. Igår somnade hon vid 16 sov till 19 då hon vaknade pigg och glad och var så kul att vi alla skrattade tills vi fick ont i magen. Knoddan har nu lärt sig slänga slängkyssar och är så kul när hon gör det!! Hon somnade inte förrän klockan 22 men sov till 8.20 i morse. Vi ska se till att det inte blir så sent ikväll!!

Ja, kökshandukar....jag har en massa som kommer från farmor. Sådan dära fina gammla i linne som är så härliga det är kul att ha men jag har aldrig användt så många, har en bunt i köket som används och tvättas och används... Men nu med Knoddans ankomst används de flitigt så flitigt att jag ska ta ner en bunt till!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg vagn och snygga färger på vagnen! Dock tycker jag personligen att det saknas ett underrede. Om man är och handlar är det en bra "avlastning".

Nåväl, jag var på lakrtisfestivalen idag, stod 45 min i kö och käkade massvis med smakprover. Så för stunden står lakrits mig upp i halsen.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Kära kompis underrede finns! Men 45 min med lakrits låter himla lockande kan tänka mig det blev lite mycket men jag hade gärna hållt dig sällskap där i kön....

Go helg!!

FIAN sa...

Hoppas det är en vanlig snuva och inte allergi mot Kurt Wallander, Blackie, pollen eller nåt annat!

Jag har mega-mycket att göra, men du ska veta att jag tänker på er himla ofta!

Är lite grinig...väntat sååå länge på sista behandlingen (käken), men min tandläkare fick en stroke i januari! Så jag får fortsätta läspa en stund till...

Jättekramar!

PS. Läcker kärra! :)

Anonym sa...

Så bra att underrede finns! Då ska inte jag komma här och "gnälla".

I dag har vi en strålande dag i STHLM, solen visar sig - underbart!

/Trångsundsbon

sophie sa...

och du är aldrig långt borta här heller Fian!! Kram i massor