tisdag 12 april 2011

Nu måste jag få klaga eller bajs i badet!

JA, nu måste denna mamma få klaga och då på sin make dvs pappan!! Knoddan är fram och tillbaka i sin förkylning ena stunden verkar det bättre men hon är trött. Jag tar lite lätt med medicinering hon har en lösning typ barnalvedon som jag ger den absolut minsta dosen av. Det verkar hjälpa jag tror inte hon behöver doktor och starkare medicin. Det är nu inne på femte dagen och hon är nu mest trött med rinnande näsa, hostan har minskat men nätterna är lite jobbiga så klart.
Men jobbigast är nog maken!! Jag har försökt förklara att när han är ledig, nu är han tillbaka på jobbet efter pappaledigheten, att han måste ge mig lite tid för mitt OCH mig. MEN det förstår han inte alls. Utan jag får höra HUR SKA DU KUNNA TA HAND OM HENNE OM DU FINNER DET JOBBIGT NU!?!!?  Tack för omtanken!!

Jag vet jag sagt jag var glad att pappaledigheten inte var så lång för det är ingen ide ha honom hemma när karln inte hjälper till. Trodde nog att man skulle DELA lite jobbet men icke! Som i lördags var vi på promenad på morgonen Knoddan började då vara lite snuvig så jag tyckte hon inte skulle ut mer den dagen. Maken ville till stan men fick då åka själv så han "passade" på gå på puben träffa samt en son.

Men sedan när han kom hem så skulle han klippa gräset!! Jag sa men nu har ju jag varit med lillan kan väl DU vara med henne så jag kan fixa lite av mitt!!?! Men icke gräset hade säkert växt 000,0005 mm sedan han klippte det senast för en och en halv vecka!! Så han var ute i solen och klippte gräset snacka med grannen kom in tog en dusch för att sedan på sen eftermiddag/kväll "leka" lite med lillan. Normans ide om delad föräldraransvar är jag (han) jobbar du (jag) gör resten! Eller som han så omtänksamt säger det kan du göra när hon sover!!  Vilket betyder att min dag bör vara 20 timmar och min övriga tid 45821882 timmar eller??!?! Att jag kanske vill ta det lugnt med en god bok och inte tvätta. städa, byta kattlådan, plocka verkar för honom främmande!!

Nu sover Knodda på soffan vi gick upp vid gryningen då natten inte varit kul Norman hade redan då pipit iväg till jobbet utan att väcka mig hahaha mest för vi två tjejer sov i hennes rum!! Men inte långt efter 5 var vi uppe. Norman har i alla fall varit såååååååååå snäll och sa när jag ringde honom att när han kommer hem vid 19.30 ikväll så kan han ta över.....men GOD DAG då sover men största sannolikt både barn OCH mamma!!

Angående bajs i badet så piggade Knoddan upp mig i morse med att bajsa i badet. Då hon vaknade så mojsig och svettig fick hon ett bad i morse. Hon har inte bajsat på några dagar men det sköna varma vattnet hjälpte till!! Ja, vem sa att livet med Knoddan var trist!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha rolig bild du hittat! Sjuka och griniga barn är inte alltid så roligt att tas med och får man ingen avlastning blir det ännu mindre roligt.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Visa ord från trånkan!!!

Malin sa...

Haha jag känner igen det mesta där! Inte bara från mitt eget liv men också från män som man trodde var mer jämställda än den egna grottmannen ;)

Bajs i badet är tokroligt - har varma minnen av det också! :D

FIAN sa...

Tusen tack för det fina kortet som kom idag från dig, N, Cia och kissemissarna! Himla glad blev jag, men lite förbryllad av att du tror jag bor i ÄLVSJÖ! :)

Kjempeklem + Take care! Det ordnar sig nog i Hull...så småningom. En STOOOOOR omställning för er alla.