fredag 15 april 2011

You can do it!!

Ja i dag tog jag ungen under armen ja inte riktigt utan i Vipern!! Så drog vi till stan vi tjejer!! Jag var lite nervis då det var första gången med vagn och barn!!!! Att ta bussen här om det redan är vagn ombord betyder om man vill åka med att vika ihop vagen ta unge under armen, det är inte klokt! Vi begav oss därför iväg tidigt då det är mindre folk på bussen och det gick bra vi fick plats! Väl i stan gick vi runt köpte ritpapper, kritor, badanka, nagelklippare, hårband samt nytt "godis" organiska majsringar allt förstås till Knoddan. Fick inte jag något...jo då en flaska energidryck!!! Vi åkte hem ganska fort då jag fasade vad som skulle hända om JAG skulle behöva kissa då jag kör blöjfritt!!





4 kommentarer:

AUNTIE FIA sa...

ALLA har rätt att vara nybörjare...inte minst "mamma för första gången"! Men man klarar av mer än man tror...

Jag har lyckats med konststycket att slarva bort ditt mail där du skrev hur mycket Knoddan vägde när hon föddes...och klockslaget! Skicka igen!

Är på jakt efter några 1 meter ljust syrénlila Moulinégarn (nr 211)till Knoddans tavla. Mamma hade alla färger bland restgarnerna utom just den här nyansen eller en liknande.

Många varma kramar från mig!

AUNTIE FIA sa...

PS. EN meter syrénlila räcker gott! "Några 1 meter" låter ju inte klokt, men jag har precis vaknat och inte ätit nån frukost!

Puss!

sophie sa...

Stumpan, ska skriva ett email till dig med uppgifterna samt lite annat smått och gott ! Saknar dig på fejan!! Kram

FIAN sa...

Jag återkommer till "fejan" i mitten av maj! Har bara så mycket som jag ligger back med + att tanten jag pysslar om fyller 85 nu i veckan... Inte morsan, hon är bara 77! Har lådvis med böcker som ska säljas...sparar pengar för att kunna flytta från Kvarteret Latrinen så snart det bara går. Så ett par sålda noveller skulle sitta fint, men då måste prioritera.

Snart fyller Knoddan 1 1/2 år! Finns det några kamrater i grannskapet?

Kjempe-kjempe-kjempe-kjempe-KLEM!