torsdag 7 april 2011

Biverkningar av mammaskap!!


Knoddan i sin nya jacka!!
Efter den sköna dagen igår hade vi en till idag lite mer moln men riktigt skönt ändå. Jag har köpt en ny jacka till lillan då hennes var i polyester och rosa så ROSA!!! Knoddan behövdes gå igenom en kraftig avrosning när hon kom mycket var rosa och jag finner det lite för mycket. Den gammla jackan var fin om än rosa så denna är det inte och mycket sötare tycker jag.

I dag hade jag bestämt mig för att åka till stan och klippa håret jag hade lovat mig själv inte klippa det tills jag fick min unge. Så nu är det långt inte haft så här långt hår på länge! Men när jag var i stan fick jag akut Knoddanlängtan och ville bara hem!! Jag hade en del jag skulle kolla på och en del jag skulle köpa mm. MEN inget blev köpt utom en massa till Knoddan så klart....

  • Håret fick vänta inte lust sitta och vänta på min tur hos frissan.
  • Skynda från ena sidan av stan till den andra.
  • Strunta i favoritaffärerna.
  • Inte "unna" mig själv något.
  • Totalt glömma bort vad jag skulle kolla på.
  • Bara vilja ta bussen hem....
Kom dock hem med detta till dottern.... 1 ask med byggklossar, 2 linnen, 1 par tajts, 1 par joggingbyxor, 1 tunika, 1 kofta, ett paket organiska djurkex och ett paket tomat och örter kex, 3 djupa tallrikar, ett par vinter stövlar!

Sedan fick jag även med lite godis och kul till kusinen i Gimo!! Mycket av det jag köpte var på rea så jag var glad och Knoddan lika så speciellt byggklossarna, tack för tipset syrran, var en höjdare!!

I morgon kommer vår socarbetare Janice vid 10tiden för att kolla att allt går bra vilket det gör!!

Inga kommentarer: