fredag 1 april 2011

Fredagsmys!!

I dag hade vi besök av Knoddans socialarbetare som kom för att kolla att allt stod rätt till. Vilket det gör!! Hon berättade att Knoddan alltid haft det bra och varit älskad på de två fosterhem hon varit i men att även om hon har lett en hel del har hon inte skrattat så mycket och inte alls när socarbetaren besökt henne hos den senaste placeringen. Men när vi träffade Knoddan första gången och jag satte mig på golvet så skrattade Knoddan gott åt mina kanske lite larviga försök till lek. Kommer ihåg jag hittade en plyshund på golvet som jag lekte med och försökte använda som en länk emellan oss. Detta möte var så fyllt med känslor så jag kommer bara ihåg Knoddan skrattade och log och att jag fick hålla henne i handen. Hon stod vid fostermamman och jag satt bredvid jag ville inte "locka" henne utan det var jag som skulle komma till henne så klart!! Så socarbetaren kunde åka tillbaka till Doncaster nöjd jag sa hon får gärna komma igen, vilket hon gör om två veckor, men ALDRIG ta Knoddan med sig för nu är hon här för att STANNA!! Jag älskar henne så!!

2 kommentarer:

AUNTIE FIA sa...

Underbart att läsa - tack för att du delar med dig trots att du måste ha fullt upp med Knoddan! Är N fortfarande pappaledig?

Tänker fortfarande på Keruben och önskar att han hamnar i ett lika bra hem med precis rätt mamma och pappa...

Kramar till alla, med eller utan päls (plysch)! :D

sophie sa...

En gör ju sitt bästa det är mycket men underbart sedan vill jag dela med dig och min andra vänner och de som tittar in. När jag skriver här är det för att DU ska känna dig delaktigt! Jo N är ledig fram till 12e april. Ja lille keruben jag hoppas också han får ett bra liv han var så värd det. Jag önskar det vore lika "enkelt" adoptera så här i alla länder. Barn söker mamma och pappa överallt!! Kram min rara Fia!!