torsdag 21 april 2011

Möte med Tant Raffa!!



I dag var det ett möte här hemma med oss, vår soctant, Knoddans soctant samt en ny bekantskap. Jag har helt glömt hennes namn men jag kallar henne ändå Tant Raffa för hon var en raffig dam i sina bästa år!! Hon är den som har högre ansvar och kollar att allt går bra. Jag trodde ju detta var det möte som skulle leda till ansökan till rätten om adoption men detta var det första av två. Såg på papper som vi fick att det nog inte blir förrän i höst. Ja, ja de kommer inte ta Knoddan ifrån oss i alla fall!! Tant Raffa var mycket imponerad av allt så allt är toppen. Knoddan var söt i sin fina Lilla My klänning som fiiiiina moster skickat! De blev alla imponerade av det vertygsbälte i tyg Knoddan fått även det av fiiiina moster. Att jag håller på Knoddans rätt få vara en stark tjej gillar de, så klart Knoddan kommer gå hur långt som helst!!

Lite konstigt var det när Tant R fråga om vi tänkt ha mer barn, något vi inte ens tänkt på. Det är för om Knoddans biologiska mamma skulle bli gravid blir vi de första de frågar då det är högst otroligt hon kommer få vårdnad. Den kvinnan har nog ett helvete och jag hoppas en dag hon kommer till freds med sitt liv. Nu är hon inte gravid så den frågan kan vi lämna just nu....

Det var i alla fall en trevlig oformell förmiddag Tant Raffa blev väldigt förtjust i Blacky han är ju en ståtlig katt, så pass hon ville ta med honom hem men icke han stannar!! Jag är ju en rolig och kvick tjej om jag nu får säga det själv så jag charma Tant R ordentligt jag märkte hon verkligen gillade mig!! Hon sa t om det varit riktigt ovanligt trevligt träffa mig!!! Det är viktigt de får en bra bild av oss för när det kommer till kritan ska ju en rapport skrivas om oss som en domare ska ta ställning till. MEN jag är mig själv alltid när jag träffar vår soctant eller några andra som man möter under denna process!! Jag sa att om man gör så härliga ungar som Knoddan i Doncaster, där hon är född så tar jag 55 st! Då sa Tant Raffa att hon hoppades de kunde hitta 155 st mammor som var som jag!!


Knoddan väntar på tant Raffa


Inga kommentarer: