onsdag 6 april 2011

Varm dag i solen!!



I dag var det riktigt varmt väder säkert 19-20 grader och solsken, jätteskönt. En av de första riitgt varma vårdagarna. Vi åkte till den stora parken för att mata fåglarna och leka lite i den fina lekparken. Knoddan fick gå själv en hel del som hon verkligen gillade för hon har spring i benen!! Sedan lekte hon en hel del på diverse lekställningar och gungor. Samt tittade på alla djur de har där. Hon blev till slut lite trött så då vände vi hemåt. Väl hemma sov hon lite, över en timme på soffan. Sedan satt vi ute lite på en filt och åt banan och macka men Knoddan var mycket tveksam att gå barfota på gräset! Sedan blev det som det nu varit de senaste kvällarna middag, i dag fisk och räkor med potismos och ärter. Ja, det är Knoddan som ville ha räkor då det är hennes favoriträtt!! Sedan blev det bad med mig vilket är en höjdare för oss båda. Jag blev något förvånade när maken påpekade att vi kanske skulle ha baddräkt/byxor på när vi badade med vår dotter! Här är det faktiskt vanligt man har det jag fattar det inte alls men engelsmännen är knepiga ibland!!

Maken som sagt är snart tillbaka på jobbet nämligen tisdag nästa vecka. Ska bli skönt för ibland är det som att ha två barn!! Som idag när vi gick till parken då fick jag inte köra vagnen för det kan jag göra nästa vecka....moget!! Nåväl han ska tillbaka till jobbet och jag får ta tag i allt som han INTE hjälpt till med här hemma under dessa veckor. Pappaledigheten här är ju inte lång och det är jag faktiskt glad för för om det varit som i kära Sverige skulle jag fått "dra" på maken än länger!!!!

Inga kommentarer: