lördag 6 november 2010

Couscousfylld paprika....jättegott!



Såg just på gamla kommentarer att recept på couscousfylld paprika efterfrågats så här är ett. Men man kan improvisera och ta i samt smaksätta med det man tycker är gott!

Sätt ugnen på 225 grader. Dela paprikan. Förväll paprikorna i lättsaltat vatten i 3 min.(det brukar jag inte alltid göra, verkar gå bra ändå ) Placera dem på ett ugnssäkert fat. Mät upp couscousen i en skål. Koka upp vatten, salt och lite olja och häll det över couscousen, låt det stå i 5 min. Skär fetaost i tärningar och oliverna om du gillar det i bitar. Rör ner  ost och oliver i couscousen och fördela den i paprikorna. Jag brukar ta lite pesto i för smak, Salt och peppra hur du vill. Jag brukar ringla lite olivolja över dem. Sätt in i mitten av ugnen, låt stå tills osten smällt lite cirka 25 min känn att paprikan är mjuk! Det finns ju smaksatt couscous också som man kan använda!! God spis!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste jag testa någon dag, det låter gott!

/Trångsundsbon

sophie sa...

Hejsan! Ja det är gott som ensam rätt eller med fisk/kött! Ha en mysig helg!