måndag 15 november 2010

Det blev scones...

Engelska scones kanske inte vackra men å så goda!!
Helgen har inte varit den bästa pga min lilla (?) mage gjort ont, verkar som kolik kanske håller jag på bli bebis igen?? Hann i all fall njuta av fish and chips på fredagskvällen vilket är tradition här i England att äta det på just fredagskvällen. Lördagen var bara trist och söndagen likaså. Var lite ledsen jag inte kunde följa med Norman på söndagens minneshögtid vid krigsmonumentet, det är väldigt mäktigt. Men han gick själv vilket jag sa han skulle göra.

Jag är dock ganska glad att jag inte kommer gå till kyrkan imorgon är alldeles för trött att sitta där!! Även om jag inte är så pigg på att gå dit i vanliga fall så känner jag en viss "skyldighet" att göra det när det är något jag åtagit mig. Men nu känner jag verkligen att dagarna är räknade där.

Bilden på sconesen här ovan slängde jag in då jag förra veckan bakade dem och de blev precis som engelska scones ska smaka!! Det är svårt få till dem rätt men jag skulle nog inte gjort så många om jag gjort,  de kanske blivit lite högre om jag gjort färre. Man får inte överarbeta degen då blir de som sten, det är en konst göra scones men nu ska jag testa igen då dessa tog slut alldeles för fort!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vännen! Du kanske inte tål laktos - har du kollat det nångång? Jag fick HEMSK kolik av livsmedel och även läkemedel där laktos ingår...till och med Zendium tandkräm med laktos (blåsor i munnen samt svullen underläpp)! Käkade kramplösande tabletter i åratal innan problemen löste sig genom att ta bort ALLT som innehöll minsta lilla laktos.

Ha det gött! Kjempeklem från kolsvarta Växjö... :D

sophie sa...

Tack för info men jag ÄR laktosintolerant tycker jag har det under kontroll. Var värre förr men ok nu, verkar mer varit någon magtjosan!! I kväll mår jag åter bra, tror det är för man har så trevliga vänner i Växjö!! Ha en fin kväll. Klem!!