onsdag 17 november 2010

Mera jul och mer gnäll!!

Queen Victoria Square i morse.  

Jaha, nu åker även julgranen i stan upp.Vilket jag bevittna i morse när jag var i stan. Klart det kan vara fint med lite ljusbelysning som lyser upp vintermörkret. Men enligt den engelska kalendern börjar inte vinter förrän den 21 december!! Så det betyder ju att man julpyntar redan på hösten då eller?

I går kväll när jag satt i tvsoffan så blinkade det och flasha utanför fönstret mot gatan. Min första tanke var att ett ufo hade landat, vilket hade varit kul men sedan såg jag att det var någon på andra sidan gatan som juldekorerat sitt hus till max med belysning som blinka i varje fönster men nog är det för tidigt?? Sedan är det många som smaklöst dekorerar sina hus och självklart är det fritt fram för dem att göra det men sedan är man inte lika pigg på plocka bort det. Jag vet inte hur många urblåsta uppblåsbara tomtar, renar och snögubbar jag sett fläkta i sommarbrisen!!!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg i dag att en balkong redan har fått julgransbelysning och det är ju på tok för tidigt anser jag. Jag håller med julen börjar alldeles för tidigt hos en del framförallt affärer som gör allt för att tjäna några extra kronor på kommersen.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Som du ser håller jag med! Jag vet inte hur julkommersen är hemma i sverige nu men här är det helt maniskt, mycket köp tre betala två allt för man ska köpa. Men jag väntar som alltid på rea! Ha det gott!!

Kimster sa...

Ja usch ja, dom förskräckliga engelska juldekorationerna saknar jag inte! Tragiskt att vara så smaklös.

Anonym sa...

Å ja kamske lite ändå Kimster hehehe!