onsdag 10 november 2010

På Knoddanfronten intet nytt.....


Jaha, det har varit lite tyst om Knoddan här på bloggen och det har berott på att inget hänt. Känns lite som vi kommit in i verklig stiltje nu!! Vi fick ju besked om två av de tre jag hade tagit hem i väskan, en blev inget, en väntar på placering och den tredje...ja ingen info alls!! Känns konstigt att hennes socialarbetare inte kontaktat vår Janice än vilket känns väldigt trist. På sätt och vis har hela den idén med en "barnhittar" dag fallit ihop om det inte händer något efteråt!! Det var så jobbigt emotionellt att jag inte vill gå på en igen men jag vill samtidigt kunna vara delaktig i sökandet efter vår Knodda!
För åter igen har det varit på nyheterna om barn som väntar på bli bortadopterade och här sitter vi färdiga, godkända och bara väntar känns som slöseri!!

Att inget barn flyttar in innan jul fick vi veta av Janice och det är klart det är ok det tar ju tid innan ett barn flyttar in och julen är ju relativt nära. Men nu är det inget alls som händer......
Jag börjar på något (trist) sätt anpassa mig till det för man måste lägga det lågt bak i knoppen i och hjärtat annars förgås man av längtan!! Vi hoppas ju att saker ändå rullar på bakom kulisserna och att vi snart får lite positiva besked.

Inga kommentarer: