måndag 29 november 2010

Snö = kaos...om man är i England!!

Medan jag skriver detta har det gått från att vara snöfall och grått till sol! Det ligger ett ca 30 cm snötäcke på marken men man ser det nästan sjunka undan framför ögonen på en. Hur som helst så är snö alltid lika med kaos här det är något jag märkt under mina år här. Skolor stänger, skräckrapporter på tv mm mm! Folk går dock klädda som det vore en lite ruggig vår!! Detta med att man ska klä sig efter årstiden har inte gått in alls!! I lördags kväll så kom en taxi till grannen och ut trippar grannfrun i kort armlös klänning och ingen jacka men hallå är det inte lite kallt? Fast det är ju ett faktum att släpa på en jacka är jobbigt när man ska gå ut på stan och partaja.......

Själv vågade jag mig ut i morse och drog till stan bussen var kanske lite sen annars inte mycket till kaos i stan. Men nog blev jag lite upprörd se så många små barn utan vantar och mössa det var i alla fall noll gradigt! Någon sandning har inte synts till eller skrapa bort snön på gator och trottoarer men det är klart sköter man det kan det inte bli det årliga snökaoset.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe låter som SJ skulle passa bra i Hull.

Anonym sa...

Sk akolla om inte Wiberman kan styra upp det lite...kanske SJ oxå.

sophie sa...

England behöver all hjälp de kan få!!!!

Anonym sa...

Snö = kaos även här i STHLM, som vanligt när snön kommer så strular pendeltågen. I dag satt jag på tåget i 20 minuter innan det kom iväg. Innan dess hade jag åkt tunnelbana som stod still vid Stadion i 15 minuter.Vi har en så grymt underutvecklad infrastruktur i Sverige.

/Trångsundsbon