onsdag 24 november 2010

Mitt i veckan!


Jaha, onsdag eller dagen efter kyrkans loppis! Som ni säkert vet var jag där igår och blev uttråkad som vanligt och då är väl frågan varför gå dit? Ja, det frågar jag mig varje måndagskväll och varje tisdagsmorgon!! Men nu känner jag starkt att snart säger jag, hej då! Nu är det bara tnågra gånger kvar de stänger den 14 december och öppnar åter 11 januari nästa år. När jag började där var det även stängt några veckor på sommaren vilket var ett skönt avbrott.
Det är ju trots allt chans att fynda så länge jag går där som t ex den tavla jag köpte för ca 30 kronor och sålde på bakluckeloppis hos syster för hela 350 kronor!! Jag kan helt klart säga jag går dit av min passion för att göra fynd!!

Så nästa tisdag vet jag det finns nya saker så jag hoppas på lite nya fynd innan jul! Sedan den 16 december är vi bjudna på jullunch, tyvärr väljer de ett ställe som jag själv inte tycker har någon höjdarmat men jag tackar inte nej till gratis mat!!

I dag blir det som så ofta på onsdagar städ och tvättdag inte det roligaste men min lott i livet och det är trots allt ganska skönt när det är gjort. Sedan tror jag det blir lite DVD syrran rekomenderade "Heartbreak hotel" av Colin Nutley, som jag har lite svårt med tycker hans filmer är hmmm... tråkiga, löjliga, fåniga, förljugna, amatörmässiga. Det kunde jag ju sagt till honom när jag 1997 pratade med honom i min roll som telefonist på SF!! Men åter igen jag är för väluppfostrad!!

2 kommentarer:

FIA sa...

"Heartbreak Hotel" är inte mycket att ha...tycker jag, men smaken är som baken... ;)

Ha en mysig torsdag i Hull!

Kramisar! :D

sophie sa...

Så rätt så Fia var en riktigt dålig film jag plågade mig igenom den!! Ha det fint själv. Kram!