fredag 26 november 2010

Fläskpaj och damer på Östermalm är inget.....



...jämfört med lite nyheter om Knoddan. I går pratade jag åter med Janice och det var ganska skönt att jag kunde fastslå att jag/vi känner det är en Knodda vi väntar på. Hon sa att hon även kännt att vi är så säkra att vi vill "ha" en Knodda och det är viktigt. Jag har märkt att det är viktigt att man verkligen säger vad man känner jag tror det är för matchningen ska bli så bra som möjligt! Så nu behöver jag inte ändra namn på bloggen heller :o)

Jag såg ett tvprogram min lillasyster yster pratat om som heter "Ladies of Östermalm"! Tänkte det kunde var kul då jag jobbade några år på Östermalmstorg. Jag kan säga att man såg det sk fina folket från en sida som inte var så fin! Jag såg och upplevde otrevliga, egoistiska mäniskor som beteede sig otrevligt och trodde de var förmer...usch!!! Salongfull fruar och unga, unga tjejer som gift sig rikt! Nej fy sätt dem i ett resevat någonstans!!

Då kommer man in på fläskpaj dvs pork pie. Det är en  engelsk paj med fläsk i låter kanske inte så gott men det är det! Jag tyckte inte om det när jag kom hit tyckte att bara ordet lät läskigt!! Men nu kan jag äta en skiva då och då. Att jag nämner den i dag är för jag åt en bit i morse och då bristen på "mänskliga" Hullare får pork pie bli... VECKANS HULLARE!!!

1 kommentar:

Béa sa...

Ladies of Östermalm - I love to hate it!
Jag står ju jämt som anonym...prövar igen!
Kram!