onsdag 3 november 2010

Trött tråkig tisdag!

Igår var jag för trött att skriva något anledning var att jag var i kyrkan hela dan! Som varje tisdag begav mig till kyrkan som är en Metodist kyrka, för att sälja på loppisen. Jag har nu gjort det i ca sex år och är rejält trött på det! I början var det kul och jag har faktiskt gjort lite fynd själv då jag gillar gamla prylar men också en del kläder har jag fyndat. Sedan har det känts helt ok komma och göra en insats hjälpa till!

Men eller mer MEN har jag märkt att det råder en allt annat än ett "religös" stämmning där. Det baktalas om dem som inte är där man tänker väldigt mycket på sig själv t ex. Jag anses som en utböling då jag inte blivit medlem men jag anser det fel man ska vara medlem i en kyrka. Tro är ju något mycket inviduellt och jag har inget emot folk som har en tro. Är jag naiv när jag tror att de som är i kyrkan ska visa förståelse och medkänsla. Jag kan t ex berätta om en man som kommer varje tisdag han är säkert i 40-50 årsåldern och utvecklingstörd jag vet han heter Tony för jag fråga honom igår! Han är som ett barn tycker om att prata och fråga saker jag försöker vara som jag är med vem som helst och jag tycker han är trevlig. Så jag pratar med honom igår om allt möjligt ja, han frågor en massa och ofta vill han veta att man inte ljuger! Så när han gick säger en tant där jaha nu har du fått en efterhängsen beundrare! Trevligt och vänligt!!  Sedan klagar de när han gått att han är så jobbig!!

Det finns en massa exempel på hur de är en annan sak jag kommer ihåg var för längesedan. Jag hade varit på en kvällsandakt vid jul då de ville jag skulle berätta om Lucia. Då frågade en tant om de kunde köra mig hem då det var sent hon skulle bara fråga sin man...som sa att det ville han inte!! Finns en massa helt otroligt som hänt och att jag är kvar är också helt otroligt!! Det är för jag är så snäll och känner ett ansvar men nu tror jag att jag ska bara vara kvar till slutet av året!

Att jag var där hela dan och inte bara till 11.30 som jag brukar var att det på eftermiddagen skulle komma en man och visa gammla saker. Det var kul och intressant men innan var det över en timmes lunch, jag gick ut och köpte en macka som jag åt där. När jag satt och åt den började en ny diskussion om alla invandrare som kom och tog bidrag. Jag blev förbannad och sa Ursäkta jag är invandrare jag har inga bidrag men säkert 60% av mina grannar som är engelska har bidrag av någon form! Ja, sa de men vi menar inte dig utan "de andra"!! Jag höll på gå i taket!! Nej det måste bli ett slut!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka, trodde att du åkt på en dunderförkylning eller magproblem eftersom det inte kom nåt inlägg i går.

När det gäller troende människor så är väl dem som oss icke troende, snackar skit och baktalar människor. Att de är troende handlar väl mer om att de är uppfostrade i den andan och för en del andra så är det väl en slags invaggad falsk trygghet som de tror att de får genom sin tro. Men hjälp det dem får väl dem tro bara dem inte prackar på mig skiten.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Kul höra man är saknad!! Ha det gott i Ts!!