tisdag 9 november 2010

Blåsig tisdag med tråk i kyrkan samt lustig pizza.......


Här blåser det nästan storm vilket det gör ofta, varför vet jag inte! I natt blåste det så mycket jag trodde taket skulle lyfta!! Det regnade också men det hade lättat när jag skulle till kyrkan vilket var skönt men det var så rått och otrevligt att vänta på bussen som också var sen, kul!

Var i kyrkan som var tråkigt det är alldeles för lite kunder det är så segt och tiden går sakta. Men jag fick ändå med mig lite kul hem, några roliga nyckelringar som jag tänkte systersonen skulle tycka var kul. Lite inslagspapper med Nalle Puh samt en rolig måttsats som verkar vara från 50-talet. Klart läcker och rolig kan tänka mig den ser kul ut i ett retrokök t ex. Jag betalade ca en krona och tänker sälja den på Ebay. Jag har redan kollat Ebay de går för ca 9 pund såg fyra liknade till salu. Det är av märket Tala och tydligen finns det andra saker med det märket som har bra andrahandsvärde...åter igen har jag sett något som kan vara värt sälja!



Click here to Enlarge

Nu till den lustiga pizzan. Här finns en massa små smörgås/bageri/lunch affärer där man kan köpa både bakverk och mackor och pajer och även pizza. Nu är det engelska pizzor vi pratar om dvs halv baugett med tomatsås och toppning samt ost. jag brukar köpa mig en macka på väg hem från kyrkan. jag går till Woodheads då jag tycker de känns mest som de gör allt själva. De övriga ställen känns väldigt bake off! Men jag gick även till en sådan, GREGGS antagligen den största kedjan här i England. Jag skulle köpa halva baugetter för jag tänkte ha french hotdog ikväll. När jag stod i kö var det två stycken jobbare som skulle köpa sin lunch.
Den ena var skotte och jag bara älskar deras dialekt!! Men han var för stor att vika ner i väskan och sedan är man ju gift!! I alla fall  köpte han en bake vilket är en smördegsinbakad sak med fyllning. Kan vara gott då de äts varma men lite stabbigt i min smak! Han köpte i alla fall en Festive bake dvs fylld med engelsk julmiddag!! Han ville ha mjölk men det sålde de inte... alltför nyttigt sa tanten i kassan, det kan du köpa i tidningsaffären!?!

Hans kollega valde en coka cola och frågade om pizzorna och fick veta de med kött var dyrare. Han valde också en bake men var tydligen hungrig och valde en pizza med ...HÅLL I ER....vita bönor i tomatsås på vitt bröd under osttäcke!! OM nu ska kalla detta en pizza är väl något man vill, FRÅGA LUND!! Inte har jag hört om pizza med vita bönor kan inte ens bestämma mig om det är gott eller ej....det är bara KONSTIGT!!

Inga kommentarer: