lördag 27 november 2010

Det som göms i snö.....

I går kväll började det snöa rikitgt ordentligt här i Hull. Det var mysigt att titta ut och se snön falla! Det var för övrigt en riktgt mysig kväll igår. Tine kom över på middag och så klart kommer även hennes hundar, Thornton och Frankie! De är så gulliga och ja, det är Tine också!!

Jag är ju uppväxt med hundar så jag saknar en hund ibland men våra katter är världens finaste. Det är kul att se dem med hundarna, Blacky är som vanligt cool och låter inget ändra det. Han tittar, går förbi och lägger sig ofta en bit ifrån. Kurt Wallander (katten alltså) har haft lite svårt men igår fick han nog av att häcka på övervåningen och kom ner. Han smyg omkring och såg allmänt lustig ut när han smög och var nyfiken!

I dag ligger snön kvar men någon sandning har jag inte märkt av och det kunde varit bra då det var ganska så halt på trottoarerna. Jag var inne i stan en sväng köpte bland annat lite mer julkort då jag ska försöka skriva klart alla imorgon. Maken jobbar till klockan 18 men jag var förbi honom på jobbet, han hade en liten rast så vi kollade in en ny vinterjacka till honom. Jag är glad han valde en duffel för det tycker jag är så snyggt!

Annars bjuder dagen på ja, jag vet inte har inget jag måste göra! Så ibland får man som hemmafru också njuta en ledig lördag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Duffel är alltid rätt - bra val!