torsdag 4 november 2010

Milda vindar.

Åter har det varit väldigt milt här och även om det var lite blåsigt vart det rikitgt skönt. Det var lite grått men det får man ta man kan inte få allt. Riktigt skönt att inte behöva ha vinterjackan på! Jag var i stan för att posta iväg lite som jag sålt på Ebay har dock en sak kvar som ej betalats för så jag kommer troligtvis gå till posten snart igen. Hade ingen större lust att kolla i affärer då jag inte behöver något speciellt och jag vill vara lite försiktig med mina slantar.

Men jag var i alla fall och handlade lite mat Norman jobbar långa dagar och nästa vecka börjar han natt, så jag ville passa på fylla kyle/frys med lite. Vi äter sällan tillsammans då han kommer hem så sent. Så när det är så här passar jag på äta vad jag vill och tycker om. Det blev en massa lax jag ska frysa in samt lite pasta bland annat. Det blev ganska mycket Italienskt som pasta, pesto, soltorkade tomater och annan antipasti, det tycker jag är sååå gott. Så nu ska jag fixa lite rucculasallad men lite gott i till lunch.

2 kommentarer:

Anonym sa...

God mat du har handlat till dig själv. Visst är det trist att många män har så tråkiga matvanor, typ kött och potatis utan grönsaker?!

/Trångsundsbon

sophie sa...

Ja verkar som de inte kommit ifrån grottstadiet. Norman kan äta korv 7 dagar i veckan!!! Jag är glad jag har lax i frysen nu kommer räcka till minst 8 rätter! Lax är så gott och man kan göra en massa olika recept. Hoppas det blir god middag i Trångsund oxå!!