söndag 14 november 2010

Remembrance Sunday 2010



I dag vid elvatiden så hedras i hela England de stupade i krig. För Norman är det väldigt viktigt då han varit på Falklandsöarna så han ville gå och visa sin respekt vid krigsmonument i stan. Jag kunde inte följa med, fortfarande sjuk men jag är så stolt över min lilla soldat!! Hela den här veckan är väldigt känslosam och jag tänker på Gottfrid som var farmors bror och som slogs i första världskriget. Han bodde i USA och han skickade en massa brev till min farmor och beskrev det han upplevde. Här i England är allt sådant mycket närmare än i Sverige.
Norman med sin Falklandsmedalj.

For The Fallen
They shall grow not old, as we that are left grow old:
Age shall not weary them, nor the years contemn.
At the going down of the sun and in the morning
We will remember them.

Laurence Binyon (1869-1943)

3 kommentarer:

Malin sa...

Alltigenom fint, Sophie :)

sophie sa...

Tack Malin, ha en fin kväll!

Anonym sa...

Underbar bild och medalj!