tisdag 30 november 2010

Fri tisdag och flera cm snö....

På grund av vädret ja, det är just väder a la vinter här i Hull, som jag berättat. Det är väl inget ovanligt med det men här är det ju kaos!! Idag är det några plusgrader så snön har sjunkit ihop en hel del och det är säkert lite halt. Men jag håller mig inne då kyrkans loppis är inställt måste säga, inte mig emot! Jag förstår de äldre gummorna inte vill gå ut men för mig är detta väder inget speciellt alls.

Igår var det en massa om detta på lokalnyheterna det var nästan halv programmet som gick åt till förfasa sig över snön. Reportrar var placerade över hela stan och stod där medan snön yrde lätt runt dem och de såg helt vettskrämmda ut!! En av nackdelarna (?) med detta väder är att skolorna stänger! Något jag inte förstår jag blev så irriterad på nyheterna att jag t om smsa in lite "klagomål" då de bad om synpunkter. Men jag kom inte med men de flesta verkar fråga sig VARFÖR man stänger skolorna. Man fick inget svar på det riktigt men det verkar vara lärarna som inte kan komma till skolan???! Jag säger bara tur vintern inte är som i kära Sverige, då skulle engelsmännen inte få någon utbildning!!

Men det bästa är ändå i morse på nyheterna när man varnar för några centimeter snö, ohhh vad ska man säga !!!

Inga kommentarer: