onsdag 29 december 2010

Dimma.



Dimman ligger tät över Hull, i natt kunde man höra, heter det mistlur, från hamnen  för det var en riktigt tjock dimma. Nu börjar dimman dock lätta lite. Snön och is är borta och någon mer snö skall det tydligen inte bli i alla fall detta år! Ingen dimma inne men väl lite tomgång, har dammsugit i morse och plockat bort tvätten. Maken är på jobbet vilket känns ganska skönt ibland när han är ledig känns han mest i vägen! Det blir inte mycket gjort, klart han ska få ta det easy men jag blir lite stressad. Vi har faktiskt ett helt rum att fixa innan 13 januari!!

Nu är det väl lite mer vardag här jag hoppas verkligen att vi får post idag. I morgon ska jag kanske åka till stan och kolla lite mer rea men egentligen behöver jag inget och jag ska försöka hålla hårt i pengarna men kan var kul kolla lite. Men jag hoppas på 70% rean men den kanske inte börjar förrän efter nyår!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!

Om ni har dimma, är det plusgrader i Hull då eller? Eller kan det bli dimma i minusgrader? Hur som helst, var jag inne i stan idag och handlade en sak på rean, en "Notebook cooling pad" till min minipc. Den kostade 99:- ordinarie 299:-. Det var det jag behövde och precis som du försöker jag hålla hårt i slantarna och inte köpa för köpandets skull.

Hoppas din dag idag var bättre än igår!

/Trångsundsbon

sophie sa...

Tack Tr[ngsund, jo det var bättre såg en dvd och slappa på soffan! Kul du gjorde lite fynd man ska ha lite hum om vad man behöver och då kan rea vara bra! Ha en fin kväll!