måndag 20 december 2010

Kall sol!

Klockan 8 i morse


Trott eller ej men solen lyser just nu i morse var det minus 6 grader och dimma! Jag väntar på rapporter om kaos, så klart!! Det är ju ett tunt lager snö på marken och nu när solen lyser på den är det väldigt vackert. Man är ju svensk som kan se snö och vinter som en väderlek och ett faktum. Sällan ser jag det som kaos och roten till ALLT ont!

I dag blir det lite städning men inte så mycket mer. Klockan 15 i eftermiddag kommer Janice och vi ska prata lite om den nya Knoddan som poppat upp. Kan inte berätta för mycket vilket är trist men när/om det går lite längre ska ni få veta mera. Norman skulle varit hemma men måste jobba tycker inte det gör så mycket. Vi har samma åsikt om mycket och jag känner det är på något vis jag som kommer ta mer ansvar då jag kommer vara hemma med barnet. Norman har ibland en lite romantisk syn på detta med adoptionen, inget är ett problem och allt går att lösas! Men jag känner vi måste även vara realistiska och ta in allt. Men jag hoppas Janice kommer med lite positiva saker och att det något som vi kan gå vidare med. Vi vet redan att Knoddans team vill träffa oss, vilket nog blir i januari pga jul/nyår.
Det känns bra och är ett steg på vägen om än bara ett på denna långa väg.

Inga kommentarer: