onsdag 1 december 2010

England skrämmer mig!

 





Nu har vi ca 30 cm snö och det är ganska så vackert ute men då det är blötsnö kommer det sjunka undan snart. I morse vid åtta var det nollgradigt och om jag nu varit i kära Sverige hade jag inte ens reagerat. Snö, ja det är vinter!

Men här är det totalt kaos 102 skolor har  tydligen stängt, helt otroligt men ungarna är väl glada då de inte är bortskämda med lek i snö! Jag höll på spricka av ilska igår kväll när det enda det pratades om var ARTIC COLD, BIG FREEZE, BLIZZARDS och SUBZERO!! Vad tror engelsmännen att vintern är??? Men hur de beskriver det stämmer dock inte alls det ÄR inte mer än minus två grader, det är inte storm, det är långt från kallt!! Men vinter betyder snö, snöfall och viss kyla. Felet är att inget görs, ingen plogning, ingen sandning samt hus som är byggda för medelhavs klimat!

Men det var skönt ha ledigt från kyrkans loppis. Som ni vet är jag inte så glad att gå dit men nu har jag tänkt om lite, att det enda jag går dit för att fynda lite saker som jag sedan kan antingen använda eller kränga på Ebay!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!

Här hemma i Sverige har Kung Bore slagit sina klor. Det är 13 minusgrader ute och träden är så där vackert frostiga. Fast det spelar ingen roll att det är vacker för det är förbannat kallt och jag längtar bara efter att få ligga på en strand i ett tropiskt land.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Klart om man får välja vinner värmen. Men vinter är vinter!! Ha det gott och elda på för få upp värmen!!

Anonym sa...

Hejsan!

Hittade en sajt som Posten har där det går att skicka "levande" julkort. Kolla länken:

http://www.levandejulkort.se/

Naturligtvis tar de betalt, jag har inte skickat iväg något levande julkort men det är en rolig grej.

/Trångsundsbon