måndag 6 december 2010

Jag ger mig....det ÄR kallt!!



Jag begav mig ut till ASDA för en liten shoppingtrip OCH det var kallt! Någon grad minus men jag klädde mig efter vädret, vi Svenskar gör ju det!! Men jag blev totalt nedkyld när jag skulle vänta på bussen hem det kom ingen så först tänkte jag ta en annan men då skulle jag få gått lite längre när jag gick av. Så jag kände det vill jag inte då det är ganska så halt, som sagt ingen sandning! Men så här i efterhand skulle jag tagit 43an och gått för jag fick vänta en god halvtimme och jag frös efter ett tag ordentligt. Det var riktigt kallt att stå där och mina tår har inte tinat upp än!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Här är det inte lika kallt som i förra veckan. Jack och Béa var på IKEA för ett tag sedan och Jack fick en broskbit i tanden. Men någon större ersättning förutom måltiden fick inte Jack. Det tycks vara en policy inom affärsvärlden. I dag var jag på toaletten vid Åhlens city och därinne på toan blev det mörkt och så fick jag glödlampan rätt i huvudet och det blev en massa glassplitter som åkte ned på golvet. Det uppstod inget blodvite. Fick jag någon ersättning? Nej! Inte ens de 10 kr jag la på toabesöket. Dock ringde någon från huvuddivisionen och skrev en försäkringsanmälan. Men något presentkort på Åhlens tycker jag att jag borde fått men icke det.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Verkar som det snålas med ersättning numera. Både IKEA och Åhlens är ju stora företag som borde ha råd värna sina kunder!! Skönt höra det inte är så kallt i Trångsund! Ha det gott!!

Anonym sa...

I detta fall önskar jag att jag hade bott i USA och det inträffat där, då hade jag kunnat stämma dem på miljoner...

/Trångsundsbon

FIA sa...

Kan bli en bra och tragikomisk låt av det där...

"Jag och Bea
var på IKEA..." osv

:D