tisdag 21 december 2010

Förälskad!



I dag är jag glad med livet!! Solen skiner, kylan ligger över Hull -9 grader i morse och ett tunnt snötäcke. Åkte till stan härligt vara bra klädd med långkalsonger mm och gå på knastrig snö och känna kylan bita i kinden.

Så klart är det nog att den anledningen till att jag är så glad, är det positiva mötet med Janice i går! Vi har ju fått information om en liten Knodda och jag kände med en gång en stark känsla. Kan inte säga vad jag kände det bara kändes OCH det kändes bara så bra!! Vi fick läsa en massa har sett två bilder av henne och jag har blivit helt förälskad! Men man är ju rädd att "slösa" sina känslor innan man vet något. Jag pratade ju med Janice förra veckan och fick då redan veta att hennes team ville träffa oss. Janice undrade om vi ville det då det förra mötet gick käpprätt åt pipsvängen!! Men det är ju sättet att bli godkänd och jag hoppas det som hände var en isolerad händelse. Janice tyckte att det var det konstigaste möte hon varit med om och sa det var inte vi utan DE som var fel!

Jag sa vi vill gärna att de kommer och de hade t om sagt dag och tid, så den 13 januari 2011 klockan 10.00 får vi besök och jag hoppas så det blir lyckat och att Knoddan kommer hem snart!! Det var roligt att träffa Janice det är det alltid hon är himla rar och vi kommer så bra överens. Hon var så förvånad att jag var så "eld och lågor" när jag pratade om Knoddan och sa jag rikitgt lyste.  Jag tänkte hålla mig lite COOL men det är inte lätt när man är förälskad man bara kör på i 180!!! Jag kände på något sätt att jag måste verkligen få Janice att inse jag vill ha denna Knodda!! Som jag nämde så har det sedan första gången hon nämdes bara kännts JA!!!!!!!!!! Det är som hon sitter i ens hjärta redan!! Jag kan inte berätta så mycket mer men jag hoppas kunna återkomma i början av det nya året och berätta mer!!

Som en liten bonus (?) bjuder jag på en liten film från stan med mig själv och ett kallt Hull.....


5 kommentarer:

FIA sa...

Å, vad underbart! Tjugondedag Knut 2011...Tänkte på dig direkt då jag vaknade och kastade mig hit, men då hade du inte skrivit nåt nytt. Jag är såååå himmelens glad för din, Norres och Knoddans skull! Även om du inte vill/kan/ska lägga ut för mycket information här hoppas jag du vill berätta vilket datum tösen är född... Stjärntecknet, du vet! ;)

Tusen kramar i kylan! Här lyser solen, snö uppåt väggarna, rimfrostiga träd och buskar och tio minus!

Anonym sa...

Fantastiskt roligt! Vi håller alla tummar som går! Tråå det eller ej???

sophie sa...

Tack kära Fia för din omtanke!!! Hon är född 29 oktober 2009 vi fick först veta det var den 9e okt vilket hade varit norres födelsedag men det gör inget! Hoppas dock stjärnorna leder hit hihhihi!! Jag vet inte om jag klarar ett nej! kram Fia

sophie sa...

Tack anonym!! :o)

Anonym sa...

Härligt att höra hoppas bara att allt går vägen denna gång!

/Trångsundsbon