onsdag 22 december 2010

Minskad kyla!


Fruset Hull 21 Dec 2010

I dag är det inte lika kallt som igår och det betyder mindre kallt inne! I går var det knappt 16 grader inne och det är kallt tro mig! Jag har märkt att huset är dåligt på hålla värmen speciellt vid fönster och vid ytterdörrn. Vid ytterdörren har jag hängt en lång gardin så den drar jag för och det hjälper lite. Vi har två stora fönster i vardagsrummet och det bakre är dragit så jag drar för gardinerna där med! Men som sagt i dag är det mildare och jag hoppas det inte blir kallt igen. Sedan har man ju här rören utanför huset och de är gjorda av plast så jag har varit rädd de ska spricka men tydligen är de av bra kvalitet vi får hoppas det är så!

Jag är fortfarande glad och känner mig optimistisk över mötet i måndags och hoppas det blir ett bra möte den 13e januari också. Vad jag vet nu är vi de enda de ska "se" och jag hoppas man inte ska "konkurerar" med andra i alla fall tror jag det är bra att de ser oss först. Om vi gör, vilket vi gör, ett gott intryck så ska ju andra mätas mot oss! Ja, ja vi får se hur det går men om det går vägen så kan det gå ganska fort tills Knoddan flyttar in!! Sedan tar det ett tag innan själva adoptionen blir klar man blir som fosterföräldrar först. Efter vad jag förstått tar det ca två till tre månader innan får man gå till rätten för att adoptionen ska gå igenom. Det låter lite läskigt träffa en domare men det är tydligen en trevlig grej oftas är barnet med och man får ta familj och vänner med också. Domaren undertecknar papperna men de gör det till ett roligt tillfälle och sedan har vi fått tillsägelse att gå ut och fira efter det är klart!!! Oftas tas det ett foto med domaren som man ska spara för barnet. De pratar ofta om att man ska ha en levnads/minnselåda till barnet som man ska fylla med minnen mm för att ge barnet en identitet. Ibland har ju dessa barn en minst sagt komplicerad bakgrund.

Men dag blir det tvätt men i övrigt inte så mycket mer, huset är helt enkelt klart för jul! I morgon tänkte jag baka lite vörtbröd med svenska vörtkryddor. Ska bli gott!

Inga kommentarer: