fredag 3 december 2010

Nu är det personligt, but thanks heaven for Norman!!




Det snöade hela kvällen igår, vackert!! Men när maken och jag såg på lokalnyheterna kom chocken! Bussarna ja hela buss  och tågstationen i stan stängde 18.30!! Men hallå hur ska man ta sig hem om man jobbar sent eller är i stan då det är late shopping!?! Man får hoppas man kan ta taxi hem. Detta påverkar ju Norman stort då han som är en glad cyklist litar på lokaltrafiken när det inte går att cykla. I dag skulle han börjat klockan 10 och jobbat till 22 men vid femtiden ringde telefonen. Hans kollega kunde inte få ut bilen, jag nämner det igen INGEN SKOTTNING förekommer man kan undra på vad de väntar på....?

Så Norman fick hoppa ur sängen ordna med en annan kollega om upphämtning och ta sig till jobbet för Norman, min man, min systers svåger, min mors svärson, min systersons gudfar, Knoddans blivande pappa, ställer alltid upp!! Men efter ca en halvtimme ringde kollega 1 upp igen och sa han "hittat" en buss (?) och var på G in till jobbet. Maken gick då åter i säng för någon timme för att sedan ge sig ut för att jobba sitt vanliga pass. Men nu även om det är ca -3 här knastrande snö och strålande sol så vet jag inte när min gubbe kommer hem ikväll om bussarna slutar köra tidigt igen och taxi inte kör, ja då vet jag inte. Han får väl gå en promenad på två timmar plus om nu ingen annan ställer upp och hjälper Norman...

Inga kommentarer: