fredag 17 december 2010

Fredags ditt och datt!




Jag trotsade kylan i morse och begav mig till stan. Det är åter kallt och snö väntas jag antar nytt kaos också!! Var tvungen posta lite som sålt på Ebay, tyvärr endast en vas sålde nu senast. Blev bara 11 pund alltid nåt. Jag hade hoppats på lite mer i pengapungen, känner mig fattig just nu måste hela tiden vara försiktig vad jag spenderar. Inte kul och speciellt jobbigt nu i dessa jultider när det enda som gäller är KÖP!! Jag ska vänta på rean har till om och med sagt till maken han får en julklapp till efter jul/nyår.

Klart jag kunde hitta ett jobb och få lite pengar att röra mig med. MEN om man som jag en gång drabbats av vuxenmobbning på sin arbetsplats OCH då det är över tio år sedan och man fortfarande plågas så kan man förstå det sätter sina spår. Klart jag saknar pengar och det social som kommer med jobb men det är komplicerat. Jag har tänkt jag skulle skriva ett inlägg om detta men det är så jobbigt att jag inte kommer mig för att göra det!! Jag hoppas att nästa år bjuder på ett uppsving på Ebay!! Nog om detta!!

När jag var i stan gick jag till maken för att hämta lite pengar för att köpa lite mat. Väl där träffade jag en kollega till honom, vi delade hiss, jag presenterade mig som Normans fru. För första gång under mina sju år här sträckte mannen fram sin hand och presenterade sig med namn. Jag brukar ofta slänga fram kardan men många här verkar inte fatta vad det betyder!! Så trevligt få en karda släng emot sig!!

Jag handlade det jag skulle blir lasagne ikväll! På väg ner i rulltrappan var en mamma, pappa och liten son på väg upp. Grabben satt i kundvagnen och skrek små gläjdeskrik, pappan sa då...Your screaming lika a lady!?!? Anledning att jag reagerade är för att här så ofta använder man det kvinnliga som något negativt. Makens äldste son säger ofta till sin son, du springer som en tjej, du gnäller som en tjej eller gråt inte som en tjej mm mm! Detta är något jag verkligen ogillar och sagt att om sonen säger så när vi har vår Knodda så säger jag till!! Jag vill inte ha sådant i mitt hus speciellt inte när min dotter är här!! Fast det var ju trevligt pappan sa lady och inte något annat nervärderade "kvinnligt" ord!!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Att sälja på e-bay och tradera är ju också ett typ av jobb. Tänker på dig. Kram!

sophie sa...

Absolut för att inte tala om vara hemmafru! Fast det är riktigt ruttet betalt!! Kram tillbaka!!