fredag 29 oktober 2010

Veckans Hulla!

Vädret här i Hull är grått men förvånade milt kanske en 14 grader och en svag mild vind, känns som vår!! Sedan är det sådär mörkt det känns som det inte dagats än.
I dag begav jag mig tidigt till doktorn för att hämta ett recept och för att handla lite god mat på Morisson. Det blir biff med fyllda (jätte)stora svampar och sallad till middag idag. Jag köpte också gott bröd dadel och valnöt, edamer ost och dansk salami! Jag är solo idag från klockan ett och hela dagen imorgon så då tycker jag att jag är värd lite gott att äta.

På bussen hem hörde jag någon som hostade bakom mig och sedan hörde jag en röst som sa eller mer skrek "stop coughing on peoples heads!!!!" Jag antar det var mitt huvud som blev nerhostat!! Så när jag kom hem tvättade jag håret!!

Veckans Hulla får i brist på lämpliga objekt bli jag själv och då det bär mig lite emot men å andra sidan då jag inte kommer bli vald till årets svensk så får ni hålla till godo!!!


"jag vill aldrig bliva stur"
Ps. Ni känner väl igen citatet??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj "Hullan"!

Jag känner igen citatet men kommer inte på vem som sa det. Det låter som du kommer att äta en riktigt god middag. Själv köpte jag årets första pepparkakor i dag.

Ha det så gott!
/Trångsundsbon

Fia sa...

Vi ska ha roligt jämt”, sa Annika. “Här i Villa Villekulla och på Kurrekurreduttön och överallt.”. Ingen av de tre vill någonsin bli stor. Pippi plockar fram tre krumelurpiller och om man äter dem i mörker och säger “Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stur”, ja, då blir man aldrig stor.


KRAM till dig min fina lilla krumelur i Hull!

Sophie sa...

Hejsan! Ja Fia hade koll det var från Pippi! Pepparkakor låter gott ska ta mig till IKEA i Leeds och ladda upp med lite!! Ha det gott kram