torsdag 7 oktober 2010

Födelsedagspresentjakt!


I dag var det åter dags att åka in till stan dels för att få iväg ytterligare Ebayvaror samt dels få tag i något till Normans födelsedag som är på lördag. Jag gick till det lilla postkontoret i gamla stan då jag igår var till det stora kontoret men jag har ett stort paket kvar jag inte kunde få med idag kvar. Så får bli en vända imorgon igen!! Jag tror jag sålt 25 saker en ljusstake som jag köpte i kyrkan för 50 pence sålde jag för 8.99! Men den har köparen inte betalat än den såldes igår så hon har tre dagar på sig att betala och när hon gjort det blir det ja gissa, just det postbesök igen!

I dag har vi haft fint varmt väder igen de sa på morgontv att det kommer från Skandinavien så tack för det! Var även soligt nog att ha solbrillorna på! Efter postbesöket så började jag min jakt på en present till Norman. Hade ju fått lite input av vännerna på FB många förslag var lite i de banor jag tänkt mig,  alla förslag var väl bra, så tack för dem! Jag kollade bland annat någon modell att bygga Norman gillar flygplan från andra världskriget men nej, det kändes inte rätt. Nästa objekt blev botaniserande bland whiskey flaskor på Marks and Spencer men ej heller de lockande...

Kollade runt efter ett roligt spel men det finns ingen bra affär i stan där de har ett bra sortiment. Kläder behöver han inte direkt och jag vet inte vad jag skulle välja. Var länge inne på ett par manchettknappar då Norman använder dem på jobbet och han gillar olika stilar men han fick bara så där, ett par med Porche emblemet av mig för bara någon månad sedan. Så när jag var inne i en affär som hade lite fin choklad tänkte jag, en sådan kan han ju få, så det blev en med baileys fyllning. Hittade också ett roligt födelsedagskort med öl motiv. Så då kändes det ok leta efter en rolig (?) ölsort. Hittade en som var dubbelbryggt eller nåt men för mig är öl just öl! Men jag är nöjd för jag vet han gillar choklad och han gillar verkligen öl så det är bara att vänta på reaktionen på lördag som förhoppningsvis blir positiv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!

Det verkar som du hittat perfekta födelsedagspresenter till Norman. Han kommer säkert bli glad!

/Trångsundsbon

sophie sa...

Tack Trångsundsbon, ja jag tror det blev en perfekt kombo!