tisdag 19 oktober 2010

Trött tisdag där allt verkar gått fel.....


I dag var jag i kyrkan för att sälja på loppisen som vanligt på tisdagarna. Det var nya saker idag och då brukar det var lite roligare men det var lite kunder så då går dagen sååå långsam och jag sitter nästan och somnar! Sedan bryt jag en nagel så där riktigt illa halva nageln var av, usch inte snyggt och gjorde lite ont. Vet inte ens hur det hände!
Sedan gick jag till bussen för att åka hem det finns en ringlinje som jag brukar ta de går bara en gång i timmen men jag är hemma på en kvart. Tror nu inte att den kom i tid, åh nej den kom inte ALLS!! Väntade säkert i en halvtimme men blev till slut tvungen att ta en buss som går in till stan och där byta till en som går ut ur stan till min del av Hull dvs östra delen. Bussen verkade ha något motorkrångel så han var tvungen stänga av motorn vid varje busshållplats och varje gång han stannade vid rödljus. Men kom till slut till stan och stationen där jag bytte till 41an som tog en evighet säkert, att komma hem. Jag höll på att somna på bussen. Har varit trött sedan igår eftermiddag då jag skulle tagit en liten eftermiddagslur men den blev aldrig av.

Väl hemma kunde jag konstatera jag sålt för ca 25 pund på ebay, endast sålt tre "varor" av 26 jag hade lagt ut. Men alltid något får man väl säga, sålde ju så bra i förra omgången ska dock lägga upp sakerna igen längre fram. Jag fick i mig en macka när jag kommit hem har köpt så god rökt tysk skinka och tillsammans med Johnnys senap som syster alltid får ta med sig blev mackan urgod!! Tack, syster den är snart slut, dags för besök??
Världens godaste senap!!!!!!!!!!


Annars kom jag hem med lite kul till Knoddan från kyrkan hittade härliga, ja siffror. Verkar komma från Sesame Street de var roliga så de fick komma med hem. Jag vill ju lära Knoddan svenska så då är det bra med lite roliga hjälpmedel.

Sedan kom i dag också lite till Wii, vi har nu insett det är bättre med laddningsgrunka istället för batterier så det blev både till handkontrollerna och balansbrädan. Sedan köpte vi också Mario kart spelet. Vi brukar mest köra motion med Wiin men nu ska vi testa detta många har rekommenderat det så nu ska vi se om jag kan slå Norman!!






2 kommentarer:

Fia S sa...

Hoppas kvällen blir precis så mysig och bra som du önskar nu när det "tuffade till sig" med det ena och det andra under dagen! Knoddans "siffror" är härliga - Fia vill ha! :D

// Kram å suss gott när det blir dax för det!

sophie sa...

Tack Fia! Ha en trevlig kväll själv! Kram!!