måndag 18 oktober 2010

Fötter och skor.

I dag var jag i stan för att äntligen få iväg ett paket till systersonen det var lite smått och gott bland annat till Halloween i så det måste komma fram i tid. När jag väntade på bussen kunde man känna att hösten kommit det var lite rått och fuktigt.
Det var två tjejer som också väntade på bussen en hade sandaler vilka var typ sula och rem! Den andra hade härliga varma tjocka stövlar!! Då kommer ju tanken hur tänker man här??!! Är inte vädret det samma för dessa två dvs höst? Tänker man " jag fryser jag tar mina stövlar det är ju höst nu" eller "jag tar mina små sandaler det regnar inte, det snöar inte, allt är grönt, va är det höst, jaha vad är det"? Man undrar verkligen hur folk här tänker när de klär sig jag har sett folk knata omkring barfota i crocs i december!!

Väl i stan så jag passa på titta lite bland annat ville jag köpa nya jeans, har ju "stolt" gått ner så jag blev glad att Evans hade två par för 30 pund. Så det blev ett par svarta och ett par mörkblå. Ska sälja mina gamla jeans på ebay har ett par jag aldrig använt och ett par som jag sparsamt använt och då de båda är Evans jeans säljer de bra på ebay. Här verkar man mer sugen på att köpa kläder med känt märke.

Sedan är jag sugen på att klippa mig kommer inte ihåg när jag senast gjorde det, brukar bli när jag åker hem till Sverige och det blev ju ingen resa hem i sommras. Ska bara toppa för jag vill ha lite längre hår. Så får se om jag gör det den här veckan, såg en ny salong som var en  organisk hårsalong. Låt ju spännade så jag kanske testar den!!

Inga kommentarer: