onsdag 20 oktober 2010

Brrr.....

I dag var det riktigt kallt ute jag hade dock nya varma skor men i övrigt frös jag. Kallt med kylig blåst som pricken över i!! Norman är ledig i dag och i morgon han jobbar ofta över en vecka innan han har ledigt så det är honom väl unnat. Vi åkte in till stan jag behövde posta iväg lite som sålt på ebay, samt ett paket till mamma som fyller år i början av november. Vi passade också på att äta en engelsk frukost i stan vilket vi inte gör ofta men ibland är det gott blir ju som en lunch egentligen. Sedan gick vi runt i kylan och kollade lite men det var faktiskt så kallt vi bestämde oss för åka hem! Vi köpte dock lite mer för wii, ett spel för Norman vill tydligen bli racerförare samt en ny kontroll så vi kan spela tillsammans.

Innan vi åkte hem gick vi till ASDA för köpa lite mat, det blir ungsbakad skinka med rotpytt idag. Jag passade också på att införskaffa lite jäst då jag vill baka i helgen. Så jag som jag berättat gå till bakavdelningen (?). Jag frågade om jag fick köpa lite jäst hon sa jag kunde få det sedan gav hon mig en påse med ca 100 gr, gratis!!
Jättesnällt, men jag hörde när jag gick därifrån hennes kollega säga..why did you give it away?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så höstrusket är i Hull också. Låter trevligt att inta en engelsk frukost ute på stan. Vad snällt att du fick gratis jäst.

/Trångsundsbon

sophie sa...

Ja ibland så får amn något gratis men inte ofta!! Ha det gott i Trångsund!!