lördag 30 oktober 2010

Inspirerande lördag, minnen och oväntat besök?!


Solen skiner och det är en så vacker dag! Jag vaknade vid åtta och låg kvar en halv timme med Kurt Wallander vid fötterna, ja katten Kurt alltså inte Krister Henriksson men det hade varit trevligt! Dock hade jag fått gå upp vid sex för magen krånglade lite. Så det avgjorde att jag håller mig hemma idag hade tänkt åka in till stan och strosa.

På senaste tiden har jag haft svårt sova i sovrummet och fått sova i gästrummet. Jag vet inte vad det beror på kanske att Norman med sina udda arbetstider alltid väcker mig när han kommer och går. Jag sover så lätt och vaknar om ett dammkorn flyttar sig!! Sedan att maken snarkar, vilket han påstår han inte gör, men jag kan säga DET gör han får min sömn att bli så dålig. Så jag vaknar hela tiden och vaknar på morgonen tröttare än trött!! Sedan är jag trött (?) på hur det ser ut i sovrummet det är dags för lite ändring så sagt och gjort, jag fixade lite i morse och förverkligade tankar jag haft. Jag har en vägg med mitt sminkbord och lite prylar som får mig känna mig hemma. Det var gamla aftonväskor jag samlar på lite udda gamla saker. Men nu ville jag ta bort det och ha en fotovägg. Kan tänka mig min nya design skulle få de där tokiga adoptionsteamet få mardrömmar men så här blev det:


Många saker är köpta på auktioner och loppisar samt saker jag fått som jag gillar ja, det är som ett konstverk av mig själv!! Pigtittarna kommer från Stockholms auktionsverk och är från 1787!! Silverspegeln är i art deco och från farmor där även den stora väggspegeln kommer ifrån. Den lilla hyllan fylld med minnen kommer från Normans mamma.

Medan jag höll på som bäst knackade det på dörren jag trodde det var brevbäraren men när jag gick ner från trappan säg jag en ärm av en snygg kappa. Då insåg jag att den armen nog tillhörde Jehovas vittnen för någon annan knackar sällan på min dörr. Jo visst var det två damer på religiös mission, jag har inget emot dem jag ser det som att de är lika vilsna som jag ibland känner mig. Men jag har inte deras övertygelse att en man i himmeln ska lösa allt. Hon sa hon ville läsa ett bibelcitat jaha shot man! Det blev det vanliga snart kommer Han allt ska bli bra men är vi beredda.
Hon undrade vad jag tycket jag sa vad jag tyckte - Att jag tror himmel och helvete är här på jorden och om vi vill ha en "god" värld så får vi själva skapa det , att allt börjar från en själv och man har ett eget ansvar. Behandla andra som du vill bli behandlad. Be the change you want to see in the world! Som Mahatma Gandhi så klokt sa!! Sedan kom den obligatoriska frågan om jag ville ha deras tidning men jag sa ärligt jag kommer nog inte läsa den och det var ok för henne. Jag märkte att jag antagligen varit en av de säkerligen trevligare personer de talat med, då många här inte öppnar dörren och hur mycket fult jag har hört om dem hur folk visar ett skrämmade hat mot oliktänkande och inte vill visa respekt för sina medmäniskor.

Jag delar inte deras tro men jag kan visa respekt sedan är jag en nyfiken typ och tycker det är kul att prata med olika människor alla har en historia att berätta!! Sedan måste jag säga att de kändes som folk med min bakgrund då menar jag sociala bakgrund en bakgrund där det finns utbildning mm. Jag finner ju klass samhället så starkt här och jag vet att jag är så "felplacerad" som man kan  bli! Jag tror att de som jag så känner vi oss som ufon ibland! Kanske ska jag bjuda in dem på bulla nästa gång?? Men kanske de blir rädda jag kan ju värva dem till min kult där vi dyrkar Kalles Kaviar!!

Här kommer två bonusfoton från sovrummet:





                                     TREVLIG HELG!!

Inga kommentarer: