måndag 11 oktober 2010

Tvättdag.


I dag finns inget speciellt på agendan det finns ett berg av tvätt att gå igenom så tvättmaskinen kommer gå varm. Norman är ledig i dag igen men nu tycker jag han kan gå tillbaka till jobbet. Något jag lite svårt med är att om han inte har något att göra så sätter han på tvn och så står den på hela dan! Det finns en massa att göra som rensa lite i boxrummet som ska bli Knoddans rum men det lockar honom inte tydligen. Jag brukar väldigt sällan se tv på dagen jag har hellre radion på oftast Sveriges radio som jag lyssnar på via nätet. Så har man lite underhållning medan man hushållsarbetar.

Klart jag har grubblat en del över det som hade sagts om oss och varför vi fick nej. Det är lite svårt att svälja deras åsikter och jag kommer på mig bli än mer kritisk hur det ser ut här hemma men även i området. Det kan jag ju inte göra så mycket åt men här hemma känns det som vi sitter i ett fult hem som tydligen får folk att reagera negativt!! Detta hus såg ut som ruckel inne när vi flytta in men vi har jobbat hårt på att få det se bra ut, vi har ju bara en inkomst så vi får tänka ekonomiskt när vi dekorerar och köper möbler. Men jag har tyckte det sett helt ok ut vi har ju en del prylar men å andra sidan så är detta hur vi vill ha det. Jag finner att det är olyckligt att det var det som avgjorde då det har varit så svårt för mig att känna mig hemma här och när vi flyttade in så var det mycket problemgrannar och hela området var "busigt". Men nu har det blivit som omvänt fint städat runt omkring, ok grannar och vi har fått ordning här hemma och fått det att kännas hemtrevligt. Men men ska inte grubbla mer för då blir jag galen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Du har rätt, försök att inte grubbla för mycket över ert hem, fast det är ju lättare sagt än gjort förstår jag. Min dag har varit bra, jag har varit och sett terrakottarmén på Östasiatiska museet, kan rekommenderas! Om man befinner sig i Stockholm förstås...

/Trångsundsbon

sophie sa...

Hejsan TB! Låter verkligen intressant se den när man läst hört sett så mycket om den. Ha en bra vecka!