fredag 8 oktober 2010

Veckans Hullare!


Iofranco Lacce 42 år samt okänd polisman


Veckans Hullare blir nog den 42 årige Iofranco Lacce som på torsdagen klättrade upp på Queen Victoria statyn i stan. Jag hade just lämnat stan efter att varit och gjort lite ärenden men när jag satt på bussen såg jag att torget var avspärrat. Så jag missade personligen detta scoop!! Han satt där uppe i 11 timmar anledning till detta "ställningstagande" är ännu oklart, kanske han ville njuta av solen eller kanske ville han bli lite mer personlig med gamla Vickan! Han sa "Too many people are following me. They want to kill me. I don't want to jump, I'm just scared. I want to call Consolato Italiano. I want to live free."

Låter nog som han kanske behöver lite mer hjälp som jag hoppas han får. Det var dock lite trist att läsa att affärsmännen klagade att de inte fick kunder så deras dagskassa blev så liten!! Men även trist höra att folk kastade burkar och pengar på/mot honom och uppmanade honom att hoppa!! Jo, jo trevliga invånare i Hull, va?!?! Strax innan klockan 17 kom han dock frivilligt ner och blev arresterad för "on suspicion of wasting police time, public order and criminal damage" men idag släpptes han och man kan hoppas han får den hjälp han behöver. Sedan har det florerat rykten det var studenter som busat men det vet jag inget om. Läs gärna mer på http://www.thisishullandeastriding.co.uk/news/Italian-stages-hour-stand-Hull-s-Queen-Victoria-statue/article-2732227-detail/article.html där finns även en lite film från dramat!






Inga kommentarer: