lördag 23 oktober 2010

Ebay och bullbak!!



I dag är det full rulle! Hade först tänkt åka till stan och strosa och kolla lite men vädret är blåsigt och riktigt ruggigt och nu verkar det regna också, så nej blir hemmalördag! Maken är på jobbet till klockan 17 så jag tänkte passa på att baka lite bullar. Då fick jag se igår kväll att Ebay åter igen bjuder på fri listning i helgen så jag ville få upp det som inte sålt samt lite annat jag letat fram ur gömmorna. Jag gick upp vid åttatiden i morse och satte mig vid datorn passade på att lyssna lite på Sveriges radio medan jag la upp sakerna men så klart segade datorn så jag fick stänga av och starta upp igen. Gick lite snabbare sen men ändå tog det nästan tre timmar få upp allt det ny ska ju mätas och beskrivas så det tog lite tid men nu är 32 saker upplagda och jag hoppas de säljer. Det är ju faktiskt den enda inkomsten jag har! I alla fall tycker jag att jag har riktigt bra saker som borde sälja!!

Jag tänkte även se lite SVT medan jag satt vid datorn men det verkar vara dålig kontakt där med. Måste nog skylla på vår bredbands leverantör de är verkligen inte bra alls. Men då vi bor i Hull har man  inte mycket valfrihet då det är monopol med tele och bredband här. Det är ett företag som heter Kingstons com. jag har inte mycket över för dem de hindrar oss som bor här välja fritt bland leverantörerna som finns i England!! Men förhoppningsvis är deras välde snart över!!

Nu måste jag ge mig till köket och se hur degen sköter sig! Ska bli gott med lite kanelbullar det vi inte äter frys in och det är härligt kunna ta fram lite bulla då och då. Jag har jäst kvar så på måndag ska jag eventuellt baka lite skorpor.

Jag hittade dessa roliga bulleinspirerade saker på nätet som jag starkt tycker vore något för Knoddan!!



Härlig body full med bullar!


Vilken härligt tokig matta!!


Inga kommentarer: