torsdag 14 oktober 2010

I can't make out your accent....



Som ni vet var jag på en annorlunda mässa igår och det var väldigt omvälvande men också väldigt positivt. Jag fick med mig tre profiler med bilder det är så konstigt, jag fick lägga bort dem kan inte se dessa små Knoddor hela tiden och inte veta om det blir någon av dem. Just nu skulle jag gärna ta alla tre!! Det är lite konstigt ha som tre annonser med barn men jag kan förstå att det viktiga är  att barn som behöver föräldrar "kommer ut" och uppmärksammas så de kan komma ifrån sitt fosterhem och till en familj så snart som möjligt. Jag har lärt mig att barn i fosterhem här inte får kalla sina fosterföräldrar för mamma och pappa utan vid förnamn. Sedan när man valt en bra familj så ska fosterföräldrarna prata om det med barnet och då säga t ex snart kommer mamma och pappa. Vi har fått göra ett litet fotoalbum om oss, katterna vårt hus mm det kommer visas för vår Knodda så hon ser sin nya familj innan vi träffas. Jag har fått email från Janice som sa hon ska kontakta deras team nästa vecka så som alltid tar saker tid men jag hoppas ändå vi får besked snart om vi passar någon av dessa barn.

På mässan igår var det lite konstigt när de frågade mig vad jag letade efter, när jag sa det och vi pratade lite kom hela tiden frågan, var kommer du ifrån, jag kan inte placera din accent....  Jag brukar få den frågan ibland men inte på länge. Att jag kommer från Australien eller Sydafrika är de vanligaste gissningarna. Men jag märkte igår att när de frågade mig om det så var det ett sätt att bryta den lite spända stämningen för de var inte så intresserade av Sverige eller nåt sådant. Så jag tror det var ett sätt att få mig att slappna av. Ändå tycker jag att det är trevligt när de frågar det visar ett intresse i mig och vem jag är!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenixen!

Låter som en svår mässa, mässor brukar ju annars var lätta att gå på. Men jag hoppas allt går bra.

Att folk tror du kommer från Australien är väl en bra komplimang? Dels är det en härlig dialekt/accent och så är dem supertrevliga!

/Trångsundsbon

sophie sa...

Ja inte klagar jag men finner det lustigt de tror man e från Oz! Ha det gott i Trångsund!!

Malin sa...

Ja, lustigt - annars tycker jag att folk från Wales ofta låter som om de vore svenskar som inte riktigt lärt sig engelska :)
(Hoppas jag inte får några arga sheep-shaggers efter mig nu ;))