tisdag 26 oktober 2010

Tisdag i kyrkan och ösregn....


Bransholme kyrka........lika trist som den ser ut!
I dag var jag i kyrkan för att sälja på loppisen som vanligt på tisdagarna. Jag hoppas verkligen Knoddan kommer snart så jag kan ha ett giltigt skäl att sluta där! Jag har nu hjälpt till i ca sex år och jag har blivit än mer anti sedan jag gått där. Jag har ju aldrig gått där pga religös övertygelser mer för att hjälpa till och göra lite nytta men även göra lite fynd själv. Men jag har också fått veta att om jag inte går med och blir medlem så är jag inte riktigt accepterad där.

Min åsikt är nog ändå jag tror på det jag tror på som till exempel godhet, omtänksamhet, kalles kaviar, surdegsbröd, spöken och ufon, samt självklart som min husgudar Hasse och Tage...Robert Lind i Kramfors!! Sedan tror jag inte på yttersta dagen att Sankte Per frågar efter medlemskort?! Nu ska jag ha en lugn eftermiddag och kväll medan maken jobbar till 22.00. Det blir mys i tvsoffan för katterna och mig medan regnet öser ner utanför!

Här kan du se den underbara sketchen om Robert Lind! 
 http://www.youtube.com/watch?v=QjfpsprjUYo

Inga kommentarer: