lördag 16 oktober 2010

Hål i skon!

                                                   

I morse vaknade jag vid kvart i åtta, Norman började klockan sex i morse så jag var vaken redan vid fyra men somnade om när han cyklade i väg till jobbet. Han måste ta cyckeln eller taxi för det finns ingen buss så tidigt här i Hull! Då vet man att man bor i en liten håla!!!

När jag rullade upp rullgardinen så såg jag en jättevacker regnbåge solen hade tittat ut efter nattens regnväder. Så det kändes rätt ge sig ut, sagt och gjort så begav jag mig mot busshållplatsen. Det hade då åter börjat regna och som grädden på moset missade jag precis bussen. Jag gick då till den andra busshållplatsen, tänkte jag kunde åka till Morrison en supermarket då de där även har en post vilket jag var i behov av. När jag gick märkte jag att att höger foten var dyblöt, mina skor är slitna och tydligen hade de nu ett hål också, härligt!! Men jag tänkte lika bra vänta på 54an göra mina ärenden. Fast bussf"n kom aldrig väntade säkert 20 minuter och då hade det pendlat emellan ösregn och fint strilande regn. Jag fick nog vände och gick hem det var lika bra högerfoten klafsade fram och det kändes som jag gick med foten i bunke vatten!

Igår fick jag i posten en tröja jag beställt det var en liten medföljade lapp på olika språk med information, vilket började med Bäste Kund. Härligast var nog den på Holländska....


BESTE KLANT......


2 kommentarer:

Fia S sa...

BESTE KLANT... :D

sophie sa...

Hihihihi!