torsdag 28 oktober 2010

Knäckebröd rocks!!


Knäckebröd OCH dansk ost nu i Hull!!
I dag har det inte blivit så mycket gjort Norman är ledig och ska till tandis i eftermiddag. Jag tänkte hänga med så vi efteråt kan handla lite och kanske äta middag på någon pub. I morse var jag uppe tidigt ringde syster och kollade läget som vanligt, trist vi är sååå långt borta från varandra! Hann få i mig två härliga knäckemackor med god ost så för några minuter var det som att vara hemma i gamla Svedala!! Sedan började jag skriva ett av de två brev jag ska skriva kom halvvägs sedan tog inspirationen slut så jag spar den och skriver klart ikväll. Tänkte åka till stan i morgon så då kan jag posta det och förhoppningsvis kan jag även skriva det andra klart och få det iväg också.

Solen skiner här idag ser riktigt fint ut, vilket är bra för vi har fortfarande problem elementet så vi fick stänga av värmen. Någon elementman kom inte igår får se när han dyker upp och hoppas inte vädret vänder men det verkar vara uppehåll de närmsta dagarna. Jag bakade mer bullar igår igen av den resterande jästen så nu är frysen fylld! Norman ska ta med en påse till vår tandläkare, hon är från Nya Zeeland så chansen hon ätit svenska kanelbullar är väldigt liten!!

Inga kommentarer: