söndag 17 oktober 2010

Rastlös!





I dag är det söndag vilket alltid stått för "tråkig dag"! I går var jag aktiv värre efter mina missöden med att ta mig till stan kom jag hem och storstädade,byt gardiner i vardagsrummet, tvättade, plockade och donade. När det var klart kunde jag sitta ner och se lite svensk tv på internet. I dag har jag plockat bort tvätten plockat lite MEN nu är jag totalt rastlös. Solen skiner visserligen ute och även om det är lite kallt bara fem grader så lockar det inte att gå ut på promenad. Tyvärr har jag, i alla fall ensam, svårt gå ut en sväng i grannskapet mycket pga de problem vi hade med grannarna när vi flytta hit. Det var ett helvete och våra grannar riktiga svin, vilket vi inte märkte förrän efter vi flyttat in, tyvärr. Det hände mycket och tog tid och kraft bli av med dem. Något jag inte orkar eller vill gå in på mer för det var läskigt hemskt! Men nu är det lugnt och fint här igen och även om det varit det nu i flera år gillar jag inte gå ut och bara vandra här!

Tänkte åka till stan men bussarna går så sällan och här i England ja här i Hull tar man verkligen söndagen på allvar inte mycket är öppet, så det är ingen ide! Jag borde faktiskt unna mig sitta ner och läsa en bok eller nåt men jag måste hitta något att göra! Så det blir nog lite träning med wii idag det är både kul och nyttigt. Hade gärna bakat men har ingen jäst eller tillräckligt med ägg. De ägg jag har ska användas till middagens pannkakor. Jäst i alla fall färsk jäst är svårt att få tag i här man kan köpa det färdigpackat på Morrison på andra supermarkets får man gå till de som bakar i butiken och be få köpa jäst av dem!!
För några jular sedan skulle jag baka saffransbullar så jag köpte färsk jäst och saffran. När jag skulle betala i kassan, frågade kassörskan vad jag skulle ha saffran och jäst till, jag sa till bullar och hon berättade att hon aldrig sålt färsk jäst eller saffran och nu SÅLDE hon båda på en gång!! Ja. verkar ju ett spännade jobb hon hade!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Usch det där med riktigt dåliga grannar har ju vi också varit med om, det är verkligen ett helvete när det går överstyr :( Hoppas nu att både ni och vi slipper återuppleva något sådant!
Jag känner också igen det du säger om jäst. Jag har faktiskt vant mig vid torrjäst numera - bakar oftast "the English way" ;)

sophie sa...

Jag har lite svårt att baka med torrjäst har kanske inte lärt mig. Men något jag vill lära mig är göra riktigta engelska scones det är sååååå gott!!