fredag 22 oktober 2010

Fredag i dag!


Denna fredag i Hull skiner solen och det är väl ca 10 grader ute. Inte så kallt som härom dagen men helt klart höst i luften. Men någon snö lär vänta på sig träden har fortfarande en hel del löv kvar och det är riktigt grönt fortfarande. Ska se till att fota lite mer och lägga upp här.
Maken är tillbaka på jobbet och jag tar tag i städ och tvätt. Jag förstår inte hur det kan bli så mycket tvätt när vi bara är två och hur ofta jag städar men å andra sidan det är mitt jobb och jag vill det ska vara rent och fräscht här hemma. Så nu vet ni att det finns två välklädda rena personer i rent hus här i Hull!!

Jag fick email i veckan från Janice och en av de tre Knoddor jag haft med mig i väskan hem har redan blivit placerad och en annan ska eventuellt bli placerad i november. Även om det känns lite trist så är jag glad att deras väntan är slut! Så vi har en liten Knodda kvar det var en liten en som var så lik Bea som barn så det vore ju kul men men.... Som med hela denna process väntan fortsätter!! Igår fick jag även det svarsbrev Janice som ska skicka till puckona så vi ska i alla fall bita ifrån och säga vår mening!!

Jag har inga planer för i dag eller för helgen, i dag blir det att hänga tvätt och plocka lite sedan är jag klar med det. Så helgen blir nog bara relaxande hoppas jag! Maken jobbar hela helgen dock inte sent så vi klämmer nog in lite wii. Jag vakande i natt med huvudvärk känns lite som det är en förkylning som lurar jag hoppas dock det inte är så men nu hostar och snorar var och varannan!!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sophie! Jag är en av dom som läser din blogg! Du tänker och känner precis som jag gjorde innan jag fick hem sonen, att adoptera är det största och bästa jag gjort. Tuffa tider men ni är i alla fall på väg framåt! Skriv en rad på min mail eva.leijon@hotmail.com så kan vi höras mer. Kram från Gotland! Eva

sophie sa...

Hej Eva välkommen! Kul du hittat hit jag ska försöka skriva ett email i veckan! Stor kram, Sophie